maandag 9 januari 2017

Ziek - deel 3

vandaag weer bij de chirurg geweest.
De snijranden van de operatie in mijn borst bleken toch schoon te zijn
In de derde klier zijn micro kankercellen kleiner dan 2 mm gevonden dus we beginnen op korte termijn met bestralen in de oksel en de borst. Een operatie is niet nodig.
wel wordt er een extra onderzoek aangevraagd, een mammaprint, dan gaan ze een dna/gen profiel maken van de tumor en naar aanleiding van die uitslag beslissen we of er wel of geen chemo gegeven gaat worden
Wel begin ik met hormoon therapie in de vorm van tabletten, kan hevige bijwerkingen hebben maar dat moeten we even afwachten.
Maar voor deze verdere stappen moet in nu naar de oncoloog, die afspraak moet ik nog krijgen want het was inmiddels al na 5 uur vanmiddag dat we klaar waren dus daar konden we niet meer terecht voor het maken van een afspraak. Maar dat hoor ik in ieder geval deze week nog wanneer ik daar terecht kan.
Al met al een heftig verhaal, maar ik ben wel opgelucht dat ik nu weet waar ik aan toe ben.

4 opmerkingen:

Margot zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Margot zei

Zeker een heftig verhaal Rieni! Ga vol goede moed de behandeling in, dikke knuffel van mij!

Xandra van der Hoeven zei

Wat heftig...
Heel veel sterkte!
Liefs
Xandra

Wiebine zei

heel veel sterkte meid, knuffel van mij,

oktober

Inmiddels is het 15 oktober, en wat heb ik de laatste weken gedaan. We zijn voor het Alkmaars ontzet met twee schepen naar Alkmaar geweest. ...