maandag 23 februari 2015

Ameland

Het lijkt wel of mijn leven van uitjes aan elkaar hangt, maar dat is niet zo hoor. Toevallig heb ik twee blogjes na elkaar die over een uitje gaan.
Afgelopen weekend zijn we met een aantal collega's uit het museum naar Ameland geweest. Dit was georganiseerd door de Oude Redding glorie. Een club die zich inzet voor het behoudt van oude reddingboten. Veel schepen zijn in particuliere handen. het was een leuk uitstapje, hoewel ik niet echt fit was. Ik ging met een verkoudheid weg, en die is er niet beter op geworden. Maar dat mag de pret niet drukken. Hier alvast een paar foto's de rest moet ik nog bekijken.

We zagen een strandreddingboot het water ingaan met behulp van paarden. Dit ging vroeger overal zo waar strandreddingboten lagen. later zijn de paarden vervangen door tractoren .
Ik vond het geweldig om mee te maken. Zo bijzonder om te zien.







Geen opmerkingen:

oktober

Inmiddels is het 15 oktober, en wat heb ik de laatste weken gedaan. We zijn voor het Alkmaars ontzet met twee schepen naar Alkmaar geweest. ...