woensdag 26 maart 2014

Oefening

        

we vertrekken vanaf de KNRM steiger in Den Helder     


Wachten op wat er komen gaat

We waren samen met de Prins Hendrik


Gewoon mooie plaatjes



 De Knrm bemanning, in dit geval onze redders

Afgelopen maandag avond ben ik mee geweest met een KNRM oefening op de Noordzee. De reddingboten van Petten, Den Oever twee van Texel en die van Den Helder deden mee met deze oefening. Ook was er een SAR helikopter bij betrokken. Een grootscheepse oefening dus. De Tjerk Hiddes (waar ik op zat) en de Prins Hendrik speelde in dit geval twee schepen die met elkaar in aanvaring waren gekomen. Ik speelde een mevrouw in  een rolstoel die echt niet kon lopen en van boord gehaald moest worden.
En ik kan niet anders zeggen, dat hebben ze keurig gedaan.
En het was gewoon geweldig om mee te maken. Na afloop was er eten en soep in het KNRM gebouw en ook was er nog een debriefing. Met alles wat goed en fout ging. Dit soort grote oefeningen zijn er niet zo heel veel, maar ik sta volgende keer weer vooraan om mee te gaan :)


Geen opmerkingen:

oktober

Inmiddels is het 15 oktober, en wat heb ik de laatste weken gedaan. We zijn voor het Alkmaars ontzet met twee schepen naar Alkmaar geweest. ...