vrijdag 27 april 2012

Van alles wat

De laatste dagen heb ik me met heel andere dingen bezig gehouden dan scrappen of ander gefreubel.
Woensdag hadden we een ontmoetingsreunie van oud NGID personeel op de operationele school, en dat was een groot succes. Het was erg gezellig, diverse mensen gesproken en het was heel erg leuk om weer op de OPschool rond te lopen na 26 jaar. Natuurlijk was niets meer het zelfde, buiten het gebouw om dan, maar toch waren er ook nog wel herkenbare dingen aanwezig. Er is een nieuwe school in aanbouw dus het was ook echt de laatste keer dat ik er geweest ben.
Donderdag heb ik weer heel wat anders gedaan, en wel de hele dag varen op de Prins Hendrik. Ik was samen met Harm, Dolf en Gerrit deze keer de bemanning. De hoge school Leeuwarden was op bezoek en daar gingen we mee op pad. Nou zat het weer niet echt mee, hoewel het wel droog bleef. Maar windkracht 6 op de Noordzee viel niet voor iedereen mee. Gelukkig is er niemand echt ziek geworden, maar er waren er wel een paar wat bleek rond de neus.
Niet veel foto's gemaakt, want met zulk ruw weer waag ik me toch maar niet met mijn camera op het dek. Wel wat foto's in de haven van Oudeschild gemaakt waar we koffie hebben gedronken en een broodje hebben gegeten. Daarna mocht ik terug varen richten DH en later nog een stuk richting de razende Bol, waarna Harm het weer overnam, want het is hard werken om hem knap op koers te houden bij zulk onstuimig weer, maar ik heb in ieder geval weer wat vaar uren gemaakt.
En dan sluiten we af met de vrijdag. Eerst Marjan geholpen op de pluktuin, en daarna weer varen met de Johan de Witt. De Insulinde zou vanmiddag van de werf komen dus daar heb ik ook nog wat foto's van gemaakt. Het was een erg leuk om dit eens van dichtbij te zien, en nu ligt de Insulinde, na een half jaar op de werf weer aan de museum steiger.



Geen opmerkingen:

oktober

Inmiddels is het 15 oktober, en wat heb ik de laatste weken gedaan. We zijn voor het Alkmaars ontzet met twee schepen naar Alkmaar geweest. ...