maandag 17 augustus 2009

Texel

Normaal probeer ik als we iets leuks hebben gedaan meteen mijn blog bij te werken, maar dat lukt niet erg op het ogenblik.Ik zal nu wat van zondag plaatsen en als Jan en Val morgen weer weg zijn komt er weer wat rust in de tent. Niet dat ik klaag hoor want het is heel erg gezellig dat ze er zijn.

We zijn zondag een dag op Texel wezen fietsen. Ik had mijn fiets mee en Jan, Kees en Val hebben een fiets op Texel gehuurd, wat een fietsen stonden daar zeg, het moeten er toch een paar honderd geweest zijn. Dus toen iedereen voorzien konden we op pad. Het weer was prachtig hoewel het wel aardig begon te waaien.

Onze eerste stop was bij de strandtent paal 9 waar we wat gedronken hebben, toen richting ECOmare. Ik was hier nog nooit geweest en wat leuk was het hier.
Binnen een mooie tentoonstelling en buiten de zeehonden. We hebben met volle teugen genoten en heel veel foto's gemaakt.

Maar ja als je toch nog wat van het eiland wil zien moet je op een gegeven moment wel weer door, nu richting de Koog, waar een ijsje hebben gegeten en hebben rondgewandeld. Het is een heel druk toeristendorp met tientallen restaurant en andere eettenten. Niet echt ons ding dus weer op de fiets.
Daarna richting Den Burg. De wind was inmiddels aardig opgestoken en Val had af en toe wel een duwtje nodig. Maar verder ging het prima.

Lekker gegeten in den Burg en toen weer richting boot, en wat valt het dan altijd tegen dat laatste stuk naar de boot, altijd wind tegen en het is ook altijd verder weg als dat je dacht. En we hadden geluk want ze voeren nog met een half uur schema, we waren nog maar nauwelijks op de boor of we gingen al richting Den Helder. Om een uur of half 9 waren we weer thuis met rode koppen en zere billen, maar we hebben een super leuke dag gehad.

de fietsen verhuur

glaskunst

ECOmare
tijd voor foto's


de boot naar Den Helder

Geen opmerkingen:

oktober

Inmiddels is het 15 oktober, en wat heb ik de laatste weken gedaan. We zijn voor het Alkmaars ontzet met twee schepen naar Alkmaar geweest. ...