zaterdag 4 april 2009

Blijdorp


Gister ben ik samen met Margot naar Blijdorp geweest. We hadden een foto workshop van Rob Doolaard. Dezelfde fotograaf waar we vorig jaar ook mee op pad zijn geweest voor een workshop paddenstoelen fotografie.

En gister werkte alles mee, de treinen reden zo goed las op tijd, de bus bracht ons voor de deur, en het weer was fantastisch. En ik was in goed gezeldschap. alle ingrediƫnten voor een mooie dag waren aanwezig. En we hebben ook een geweldige dag gehad.

Eerst natuurlijk een welkom van Rob met koffie en iets lekkers. Daar ontdekten we ook dat Brigitte en Angelique, die we kenden uit Doorn, er ook weer waren.
Na de koffie zijn we met het treintje naar de andere kant van Blijdorp gegaan waar we eerst een theorieles kregen en moesten oefenen met verschillende instellingen op de flamingo's

Na de flamingo's langs de tijgers, die lagen te slapen naar de olifanten. Daar hadden ze een jong rondlopen en dat levert natuurlijk hele leuke plaatjes op.


Via de voliere zijn we terug gelopen naar het restaurant voor het nuttigen van een goed verzorgde lunch.



Nu kennen Margot en ik, Rob al wat beter en weten als hij eenmaal op zijn praatstoel zit hij er niet zo maar afkomt, dus wij zijn naar buiten gegaan om te genieten van het zonnetje. We hebben geprobeerd om foto's van de zeeleeuwen te maken maar dat viel nog niet mee, van die beweeglijke dieren onder water en achter glas laten zich niet zomaar fotograferen. Maar we zaten heerlijk, en daar is ook wat voor te zeggen.
Nadat iedereen weer naar buiten kwam zijn we naar het Oceanium gegaan. En daar kan ik kort over zijn. We hebben veel geleerd, maar het heeft geen enkele foto opgeleverd waar ik tevreden over was. Nou liet mijn aparatuur me ook in de steek omdat mijn flitser het niet deed, waar ik behoorlijk de pest over in had. Maar goed, ik ga nog wel eens op mijn gemak oefenen want hier hebbben we op ford kijkduin ook een aquarium.
Via de prairiehondjes terug naar het restaurant voor een drankje en om de dag af te sluiten.

Omdat het nog prachtig weer was, en de dierentuin nog tot zes uur open was zijn Margot en ik nog even gebleven. er waren nog genoeg dieren te fotograferen, en dat hebben we dan ook gedaan.







Om sluitingstijd zijn we richting station gelopen, hebben daar nog wat gegeten en toen naar de trein. Margot had hem nog net, maar ik moest nog zo'n 20 minuten wachten. Na een lange reis, die op zich prima ging was in om 22.00 uur weer thuis.Helemaal kapot, maar het was het meer dan waard, het was weer een super leuke dag.

14 opmerkingen:

Corinne zei

Tjonge, wat een geweldig mooie foto's zeg! Vooral die van die giraffe vind ik prachtig. Maar de rest is ook super.

Groetjes,
Corinne

Anoniem zei

Hihi, bij zommige zinnen dacht ik dat je de tekst van mijn blog gekopieed hebt, grappig hoe we het allemaal zo hetzelfde beleefde hebben!

Het was een super dag en nogmaals bedankt voor je gezelschap!

paula zei

Prachtige foto`s Rieni ,en wat een mooi weer had je gisteren geluksvogel dat je bent.
Misschien moet ik ook eens met je mee op zo een dag ,weet zeker dat je veel leert op zo`n dag.
fijn weekend
groetjes Paula

marga zei

Woooh, wat mooi allemaal!!!
Door het glas valt inderdaad niet mee, he?

Maaike zei

Het zijn weer prachtige foto's Rieni! Helemaal geweldig!

Unknown zei

Wat een geweldige foto's heb je gemaakt. Die giraf vind ik zoooo mooi :D

Annemarie zei

Echt hele mooie foto's. Een heel leuk idee om zo'n workshop een keer te volgen!
Groetjes,
Annemarie

Wiebine zei

Wat heb je weer super mooie foto's gemaakt, Rieni,
groetjes,
Wiebine

Chantal zei

ER zitten hele gave foto's tussen hoor. Die prairihondjes zijn super he, ik heb daar ook nog foto's van, het zijn bijna dezelfde. Je hebt ook geboft met het weer hoor. super.

Jackie zei

Zijn echt ECHT prachtige foto's

ScrapEnjoy zei

Wat heb je weer schitterende foto's gemaakt, je ben mijn huis voorbij gelopen, dus je had even uit kunnen rusten....hi hi

groetjes Lilian

Henny zei

Ik val na de reacties gelezen te hebben in herhaling, maar wil je het toch even zeggen, wat heb je weer prachtige foto's gemaakt. Leuk zeg zo'n workshop, maar volgens mij kun jij die toch onderhand zelf gaan geven.

Groetjes Henny.

Angelique zei

Nou Rieni bij jou zijn de foto's ook mooie geworden. Leuk om het ook zo bij een ander op het blog te zien. Je hebt nog veel meer mooie foto's alweer gemaakt. Ik ga je proberen te volgen, vind ik altijd leuk om te zien.

Grtjes Angelique

anja curvers zei

Zeer zeker een geslaagde dag in ieder geval hele mooie plaatjes.

oktober

Inmiddels is het 15 oktober, en wat heb ik de laatste weken gedaan. We zijn voor het Alkmaars ontzet met twee schepen naar Alkmaar geweest. ...